Social Media Specialist – La curent cu orice trend

Unul dintre domeniile de activitate care se dezvoltă masiv în ultima perioadă este cel de Social Media. Tot mai multe companii și multinaționale caută oameni specializați care să le promoveze produsele pe rețelele de socializare, dar și pe alte canale de comunicare.

Atunci când caută un om de social media, angajatorii au deja stabilit profilul profesional și psihologic al acestuia. În primul rând, un om de social media care se află chiar și la început de carieră trebuie să știe să scrie. De asemenea, acesta trebuie să adapteze conținutul în funcție de profilul și publicul companiei și produsului promovat. Candidatul ideal trebuie să aibă capacitatea de a face un mix între creativitate și analiză cifrelor. Acesta trebuie să intocmească rapoarte și statistici pentru a face o analiză cât mai exactă a cifrelor obținute. Această analiză ajută la imbunătătirea viitoarelor campanii.

Persoană care aplică pentru un job de social media trebuie să inteleagă foarte bine rețelele de socializare: Facebook, Twitter, Google +, Instagram și celelalte platforme la modă. De asemenea, angajatorii vor că cei care candidează pentru un astfel de loc de muncă să aibă cunoștințe de bază de photoshop pentru a creă bannere de promovare.

Un om de social media trebuie să fie conectat și să urmărească modificările algoritmilor rețelelor de socializare. Se știe că Social Media este un mediu dinamic care se updatează frecvent. O altă calitate pe care trebuie să o aibă angajatul este aceea de a înțelege perfect nevoile consumatorului. Important este că în momentul interviului, candidatul trebuie să cunoască publicul tintă al companiei respective. Acest lucru va ajută la o mai bună înțelegere a mesajelor ce vor trebuie promovate pe rețelele de socializare. După angajare, se recomandă să se studieze în detaliu comportamentul publicului tintă atât cu ajutorul statisticilor, cât și al practicii.

Pentru că acest domeniul este unul foarte diversificat și aflat în continuă schimbare, există diferențe notabile, influențate de mai mulți factori: tipul de companie pentru care lucrezi (agenție sau client), tipul de job (entry-level, middle-level sau senior), mărimea și capitalul companiei, proiectul pentru care lucrezi. Putem vorbi, totuși, de un set de aptitudini de bază care se regăsește în toate anunturile de angajare și care este aplicabil sau transferabil, în situații diverse:

 

Abilități de copywriting – un angajat în social media, chiar dacă se află la început de carieră (și în special dacă are deja experiență relevanță), trebuie să știe să scrie. Și nu oricum, ci adaptat profilului și publicului companiei, culturii organizaționale și, desigur, produsului/serviciului promovat.

 

Mix între creativitate și analiză datelor – în ciudă opiniei generale că Social Media ar fi șoar un mediu boem și creativ, Social Media înseamnă și cifre, statistici și rapoarte. Trebuie să stăpânești câteva tool-uri utile pentru a putea măsură impactul mesajelor tale creative și boeme și pentru a îți îmbunătăți rezultatele și viitoarele campanii.

 

Cunoștințe de bază de Photoshop – nu ai întotdeauna timpul necesar să mergi la colegul de la design să îl rogi să îți facă vizualul unui Ad pentru pagină de Facebook, de aceea este bine să cunoști și tu câteva dintre funcțiile de bază ale programelor Adobe Creative Suite-Photoshop, Illustrator, InDesign etc.

 

 Bună înțelegere a platformelor de socializare – această cerința se află întotdeauna pe primul loc și este justificate de faptul că platformele de social media reprezintă mediul tău de lucru. Nu te poți prezența la un interviu fără să știi ce înseamnă Facebook, Google+, Twitter, Instagram și restul platformelor în vogă. Mai mult, încearcă nu doar să știi cum arată intrfata fiecăruia, ci și ce tip de mesaje de promovare prind mai bine pe fiecare dintre ele și care este publicul fiecăreia dintre ele.

 

Înțelegerea comportamentului consumatorului – cel mai probabil, nu o să stăpânești aceste cunoștințe în momentul în care îți vei trimite CV-ul unei companii aflate în căutare de un guru al Social Media, dar o data ajuns la interviu, trebuie să știi măcar ce fel de public țintă are compania respectivă. Iar după angajare, este indicat să studiez comportamentul acestui public țintă în detaliu, atât din statistici, cât și prin practică.

 

Urmărirea modificării algoritmului rețelelor sociale – acest lucru înseamnă un update zilnic al informațiilor pe care le dețineai cu o zi în urmă. Social Media este un mediu dinamic, în care se creează reguli doar pentru a fi încălcate de cei care gândesc ouț of the box și care vin cu propuneri îndrăznețe și cu idei generatoare de engagement. Dar pentru a ajunge în acest punct, trebuie să știi ce înseamnă fiecare platformă și cum să comunici cu succes pe fiecare dintre ele.

Deci, vrei să fii o nouă stea în galaxia Marketing-ului?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *