Search Engine Optimizer (SEO) Specialist – Calitatea sta in mainile lui.

Pasiunea pentru tehnologie, accesul nelimitat la informație și dorința de a controla absolut totul, ne poate transforma pe fiecare dintre noi, în zei ai internetului. Prezentul ne oferă contextul perfect în care orice semn de întrebare poate fi eliminat printr-un joc de degete pe tastatura laptop-ului și un enter distanță. Însă, click-ul pe care îl oferi  unui link este alegerea ta…sau cel puțin așa crezi.

Câți dintre noi explorează toate cele n+1 pagini pe care Google ni le pune la dispoziție atunci când suntem interesați de o informație? Poate sunt câțiva, nu zicem nu și bine fac. Însă majoritatea accesăm primele pagini care ne sunt afișate crezând că soluția noastră este acolo. Ei bine, soluția lor cu siguranță este una eficientă. V-ați întrebat vreodată cine stabilește ordinea acestor pagini?

Cine este el? Search Engine Optimizer Specialist sau cum o să îi spunem de acum, SEO. Ce este și mai interesant este că numele lui vine de la Search Engine Optimization, un proces prin care îi poți da unui site avantajul unei vizibilități absolute în motoarele de căutare.

La prima vedere, totul sună puțin cam lipsit de substanță. Dar să luăm un exemplu. Ești pasionat de bucătărie și îți construiești un blog culinar de la zero. Ai pus suflet și cu siguranță ai fi trist, dacă acesta s-ar găsi la pagina 50 de pe Google. Un SEO ți-ar fi de mare ajutor.

Subcategorie a marketing-ului online, SEO  a luat naștere odată cu apariția primelor site-uri și reprezintă un cumul de tehnici prin care o pagină web este propulsată în topul listei de rezultate. Motorul de căutare identifică cuvintele cheie și optimizează procesul prin care blog-ul tău culinar va fi cap de listă pentru utilizatori.

Ce reprezintă un SEO astăzi?

Un SEO foarte bun știe toate lucrurile enumerate mai sus și știe să se folosească de ele.

Ce face mai exact un specialist SEO?

  • Cercetează și selectează cuvinte cheie pentru fiecare secțiune sau conținut nou ce urmează să apară.
  • Redactează și/sau editează texte optimizate și metadate.
  • Gestionează în permanență conturile Google Webmaster Tools, Google Analytics.
  • Creează planuri SEO (content și dezvoltare) pentru site-uri și le aliniază cu planurile de marketing.
  • Dezvoltă o strategie de optimizare și modifică structura și conținutul unui site în funcție de planurile de dezvoltare ale acestuia.
  • Se asigură de prezența corectă a cuvintelor cheie din articole, prin editarea acestora dacă este necesar.

 

Dacă nu te-am convins, poate unul dintre cele două video-uri vor face asta:

https://www.youtube.com/watch?v=ZrOvh-hI5GA

https://www.youtube.com/watch?v=B4w8vDiUv_o

 

Nu uita, poți fi propriul tău SEO, iar blogul tău cel mai cunoscut dintre toate. Optimizează-ți “afacerea online” și oferă calitate site-ului tău.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *