Copywriter – Arta de a comunica eficient

V-ați gândit vreodată cât impact a avut apariția Internetului în viața noastră, a tuturor?

Așa cum bine știm, acesta are o multitudine de avantaje, dar și dezavantaje. Unul din cele mai mari avantaje ale internetului, pe lângă cel al informarii și comunicării este cel al reactualizării sau creării unor noi joburi.

De multe ori, auzim denumiri ale job-urilor despre care vag știm câte ceva sau despre care nu știm nimic, deoarece uneori e dificil să ții pasul cu creativitatea oamenilor. Astăzi, datorită Internetului ești la un click distanță pentru a afla ce înseamnă să fii copywriter și cum poți ajunge să fii unul.
Cu toții știm că acel copywriter este “ omul care scrie texte pentru a vinde”, însă nu e de ajuns. Într-adevar, un copywriter se ocupă de crearea și transformarea ideilor în cuvinte pentru articole, reclame, idei de afaceri, pamflete, însă este numai una din atribuțiile sale.


Ce face mai exact un copywriter?

Se ocupă cu:

  • preluarea și interpretarea unui brief(cerința venită din partea angajatorului, direcția dorită de catre acesta);
  • dezvoltarea unor idei și concepte creative; familiarizarea cu produsele și serviciile clientului, dar și cu publicul țintă al acestora;
  • crearea unor copy-uri clare, originale și persuasive;
  • editarea și imbunatatirea conținutului în funcție de cerințele și preferințele angajatorului;
  • urmărirea tendințelor sociale și culturale;
  • urmărirea eficienței/impactului unor campanii de promovare/comunicare.Importanța copywriterului este foarte mare într-o campanie de promovare, încât el gândește mesajul publicitar, mai apoi sloganul, titlul si într-un final participă la creația grafică a ideilor.


De ce calități ai nevoie pentru a fi un copywriter bun?

În primul rând, un copywriter bun este un bun comunicator, el deține arta de a jongla cu expresii/termeni/cuvinte, încât mesajul să fie transmis publicului într-un mod cât mai concret, persuasiv, prietenos, dar în acelasi timp și foarte clar despre avantajele și beneficiile acelui produs/serviciu.
Flexibilitatea, viteza de adaptare, capacitatea de a lucra sub presiune și de a respecta deadline-uri pot reprezenta mari avantaje profesionale.

În al doilea rand, ai nevoie de capacitatea scrierii corect gramatical, câteva cunoștințe tehnice (IT), acuratețe și atenție la detalii și nu in ultimul rând, creativitate și frâu liber imaginației.
Pentru a practica acest job, nu trebuie neapărat să urmezi cursurile unei anumite facultăți, însă cele mai relevante facultăți pentru viitorii studenți din București sunt: Jurnalism/ Comunicare și Relatii Publice/ Publicitate.

Sperăm că îți va fi util acest articol pe viitor și îți urăm mult succes pentru a deveni dintr-un copywriter incepator intr-un specialist al acestui domeniu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *